Friedrich Christian Rudorf (Essay), Was müßte ein Volks-Lehrer nicht erst selbst wißen? Gotha, 1784-08-16 (Q6684): Difference between revisions

From FactGrid
Jump to navigation Jump to search
(‎Changed [en] description: 78 (there are two pages 23) page fragment of a guided composition on the education a teacher (of the nation) would need - turning into a sarcastic and sentimental autobiography of Rudorf's education. The first 16 (m...)
(‎Changed [de] description: Fragment von 78 Seiten (S. 32 doppelt), offenbar Antwort auf eine Frage des Ordensoberen, wie Volkslehrer auszubilden seien. Schlägt um in herb-humoristische Autobiographie des Bildungsweges. Die thematisch orienti...)
description / dedescription / de
Fragment von 77 Seiten, offenbar Antwort auf eine Frage des Ordensoberen, wie Volkslehrer auszubilden seien. Schlägt um in herb-humoristische Autobiographie des Bildungsweges. Die thematisch orientierten ersten 16 Seiten fehlen.
Fragment von 78 Seiten (S. 32 doppelt), offenbar Antwort auf eine Frage des Ordensoberen, wie Volkslehrer auszubilden seien. Schlägt um in herb-humoristische Autobiographie des Bildungsweges. Die thematisch orientierten ersten 16 Seiten fehlen.

Revision as of 09:58, 30 April 2019

78 (there are two pages 23) page fragment of a guided composition on the education a teacher (of the nation) would need - turning into a sarcastic and sentimental autobiography of Rudorf's education. The first 16 (more thematic) pages are lost.
  • SK13-113
Language Label Description Also known as
English
Friedrich Christian Rudorf (Essay), Was müßte ein Volks-Lehrer nicht erst selbst wißen? Gotha, 1784-08-16
78 (there are two pages 23) page fragment of a guided composition on the education a teacher (of the nation) would need - turning into a sarcastic and sentimental autobiography of Rudorf's education. The first 16 (more thematic) pages are lost.
  • SK13-113

Statements

0 references
0 references
0 references
16 August 1784Gregorian
0 references
SK13 (1233)
0 references
0 references
[...] der Personen, durch die wir den wichtigsten Zweck der Volkskultur zu befördern und zu erreichen suchen. Was ist der Gymnasiast von der Schulmeister-Bank für [ein] Mensch? ...
0 references
0 references
0 references